Sidor

torsdag 2 september 2021

Surströmming i sjukstugan…

Min smarta idé att hälla vitlökspulver i blomkrukorna inomhus… gör inte som jag. Om ni inte gillar små puffar av surströmming förstås. Isåfall är det en toppengrej!! Så det får väl bli ett mission i sjukstugan. Försöka eliminera lukten av rutten fisk…
Vaknade urtidigt, fick precis se att covid-testerna var negativa. Det var ju skönt! Men vi risar på här hemma, nya tag på måndag. Hoppas iaf…!
Men kolla in solrosen!! Nu har det börja blomma på sidoskotten! Såg det i tisdags, då solen sken och det var så härligt väder. Jag måste läsa på lite om solrosor och så kanske jag måste gerillaså utanför staketet, på ängen. Tänk en äng full med stoooora stora solrosor. Så fint!! På vägen till jobbet är det ju nån bonde som sått solrosor längs åkerkanten på 2 ställen. Skitfint!!! Fast dom är lite rimligare i storlek. Kanske en meter höga bara. Men tänk ett gäng såna här stora. Wow!!! Fast undrar om man måste hålla på att stötta upp dom osv… man vill ju inte springa ut i spenaten med rundstav och sen få borelia deLuxe så att säga… men fästingar ska väl ogilla vitlök… kanske får strö några burkar vitlökspulver runtom. Hahaha!!! Vi får se hur det blir med det där. NÄSTA sommar… kanske nån kan påminna mig…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar