Sidor

tisdag 25 januari 2022

Parkeringspolis…

Alltså hur ledsen är jag inte att jag inte knäppte kort på parkeringen vid jobbet i fredags?!?! Jag ändrade skepnad och blev parkeringspolis SAMT sa till en gubbe på parkeringen att "nä, hörrödu!! Så där kan du inte stå, det får man inte. Du ser ju själv, du har ju parkerat in den där bilen i mitten. Dessutom blir det för trångt för andra bilar att ta sig ut!!"
Ni kanske ser hur jag nogsamt ritat upp scenariot. Gubben hävdade ju att han bara stod i fil med de andra korkskallarna som stod bredvid… men bara för att dom var riktigt knäppa alt. glömt lägga i parkeringsväxel eller annat dyl. Som gjort att de liksom hamnat en 3/4 bil ut ur rutorna så betyder det ju inte att det han precis gjort var ok?!?! Hur tänkte karln?!!! Dessutom fanns det lediga platser lite längre bort. Själv fick jag verkligen ÅLA mig förbi med bilen då det var såååå tight i körbanan. Obs! Bild ej skalenlig och jag hade en bil bakom mig så jag orkade inte backa… dessutom ville jag nog ryta i åt gubben… hahaha!!! VEM ÄR JAG?!?!? Parkeringspolis… mitt nya kall här i livet.
Jag märker ju själv… det här är något som verkligen skulle passa i gruppen "fullständigt ointressant information" på fejjan… med lite eftertanke så platsar nog hela min blogg där… #kännermigstolt #goals hahaha!!! Observera även att jag sabbade det lilla jag pusslat ihop för att få plats med papperet när jag skulle rita upp scenariot… omg… har druckit en slurk gammal (på riktigt jättegammal) cocillana som jag sparat i skåpet.. är det den som öppnat upp mitt kreativa sinne?!?! Den verkar iallafall rätt effektiv. Hostan nästan borta. Skönt!! Kanske ska passa på att sova eftersom jag varit vaken sen långt innan tuppen. Har kurerat mig med både saltvattenssköljning och honungsvatten, proppat i mig (kryddan…) Alvedon och Ipren. Om det inte är covid, ja då mååååste det verkligen vara en manflu. Garanterat!!! Fy farao!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar