Sidor

onsdag 13 juli 2011

LillFredag!


Ja det hade vi iaf hemma hos mig igår.
Jag, Carro och Lena.
Supermys!!! ;)
Med hummer-o kräftstjärtspasta.
MUMS!
Har i lök i en panna, slå på hummerfond och vin.
REDUCERA.
sen lite salt o peppar, vitlök och annat man gillar.
Sen på med grädde (jag tar både matlagnings- och tjockgrädde) och cremefraiche.
Kokas ihop.
Sist har jag i kräftstjärtarna.
SÅ ENKELT!!!
Till det en Mojito (eller 2) såklart ;)
För nu är det ju sån säsong, iaf i min odling :)

Maja följde med mamma Lena och sa hej.
Hon hade med sig så fina blommor, en stor och en liten bukett så jag kunde sätta ena i sovrummet
och den andra på bordet.
Så att vi skulle få lite mysigt på vår vuxenträff.
Satte dom i två vaser bredvid varandra, vart riktigt tjusigt tycker jag!
Och Lavendel luktar ju sååå gott.
Gulliga Maja!
Hon kanske får va med om några år ;)

Eftersom det var sååå regnigt o ruskigt ute
kände jag att det var hööög tid att jag ÄNTLIGEN packade upp min nya
GOLVKANDELABER!!!! från DORRE
som jag haft i garaget nån månad nu.
150cm hög!!!
HÖG MYSFAKTOR!!!
Och riktigt SNYGG!!
Tycker det passar väldigt bra med blockljus,
men det finns hål för kronljus oxå.

Efter maten vart det lite Strawberry Daiquiri.
Sen vart brudarna sugna på kaffe.
Jag dricker ju inte ens kaffe,
så jag gjorde:

Varm O´boy med Amaretto.
( Gillar vår nya kaffemaskin skarpt!!! ;) )
Så efter gårdagens inmundigande av diverse alkoholhaltiga drycker tyckte jag det var liiiite
segt att fixa resten av disken i morse, som inte fick plats i diskmaskinen igår...



Och i det här huset får man ju inte diska alla glas i diskmaskinen, så det är ju bara att
ta ett stadigt tag om diskborsten o skrubba på.

Men nu är det klart och jag håller på att tvätta och ska snart lägga mig i solen och lyssna på "Sommarpratarna" i min iPhone.
Det var längesen!!!
Det är ju jättehärligt, jag fattar inte, att jag inte gör det oftare!
Och så måste jag kolla upp vad doggen har
för sig...
Han har varit väldigt tyst nu ett tag.
Sitter väl hos grannen o käkar
köttbullar o annat smarrigt... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar