Sidor

tisdag 5 juli 2011

Saftiga lökar!

Jo jag tackar!!!
Jäklar i min låda, vad löken verkar vara saftig så här års...
Kniven är ju nästan nyvässad, ändå stack det till lite i ögat o en tår föll.
För jag har ju hört att ju vassare kniv, desto mindre löksaft som skvätter upp i ansiktet...men nu är köttfärsen i grytan o puttrar loss o pastan kokar järnet.
Snart är det DINNERTAJM!!!
är ruskigt hungrig...
Ett tips till köttfärssåsen om man vill piffa till den då:
Kalvfond, en slurk vin o en dutt med senap. Och så måste det få puttra ihop ett tag under lock, så smakerna kommer fram ordentligt. Ju längre den står på spisen desto bättre.
Men idag blire nog bara en 30 minuter på den här spisen iaf, för det kurrar så hemskt i magen.
Tog ju inte en endaste korv på Ikea när jag var där med Lena idag...
Jag kanske uppdaterar lite senare med vad jag införskaffade där idag ;)

1 kommentar:

  1. Å tips gillar vi ju så klart, både mat och shopping =)
    Jag har en mat svacka just nu, lagar typ samma mat hela tiden=(
    tråkigt tråkigt!!
    men jag kompenserar ju så klart, och bakar massor i stället =D

    Tack för peppning, men den här skit ångesten kommer nog att hänga kvar många år till.
    Beror nog på att svärmor bor granne och har åsikter om ALLT =P

    Men nu, ner till köket och skapa blåbärs paj!!

    Kram kram

    SvaraRadera