Sidor

onsdag 23 maj 2012

Bastukänsla....

.... på jobbet idag. Hjälp innan man fick stänga för dagen o gå HEM!
eller gå är väl att ta i, jag tog ju förstås blå faran hem.
Väl hemma överväldigades jag av en sån underbar doft i näsan när jag slog upp bildörren på garageuppfarten.
HONUNG?!?!
Varm, söt, mumsig doft som kittlade runt i näsborrarna.
Har aldrig varit med om det förut. Vad jag minns...
Så jag o doggen hängde lite ute ett tag och njöt innan solen drog sig in bakom granarna på andra sidan gatan.
Päronträdet och äppelträden svämmar fullkomligt över av blommor, kanske det är dom som orsakade väldoften??
När jag kom in märkte jag att hela huset luktar som ett doftljus. Väldigt gott!!! Det är DOFTRANKAN som bara doftar och doftar såååå gott. Hoppas verkligen blommorna håller sig fräscha länge!!!
Sommar är verkligen min årstid.
Nu sitter jag i soffan och funderar skarpt på att lägga mig.
Vart helt slut av att knata omkring i bastun, sorry, på jobbet menade jag förstås. Jag kan inte förstå hur Hampus kan ligga med nosen i mina dojjor som är ordentligt marinerade i dagens fotjuice. Han är för knäpp! Hahaha :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar