Sidor

söndag 23 december 2012

Fadderdag...

Igår var det då tajm för min o Emmas fadderdag. I efterskott.
Jag har varit såååå sugen på att pyssla med lite med krympplast, så det gjorde vi. Ingen av oss hade gjort det förut och vi kände oss lite skeptiska när färgen inte täckte ordentligt och vi kanske hade lite svårt att hålla oss innanför ränderna... ;)
När man håller på är det ju kanon om man kan skriva ut ett fint motiv, lägga plasten på och rita av.
Då funkade inte deras skrivare.
Typiskt!
Meeeen då kom Emma på den smarta idén att ta lite fina ritböcker som vi kunde rita av istället. Då vi bara hade genomskinlig krympplast gick ju det hur lätt som helst!!!
Vi gjorde armband, örhängen och väsk/mobilsmycken...
När jag låg och funderade lite kom jag på att det borde ju även gå att göra små gulliga personliga knappar till framtida kuddprojekt ;)

Materialet köpte jag på Panduro.
Jättedyrt såklart, men det räcker till en hel del prylar.
Köpte ett slags grundpaket med pennor, som var lite tråkiga i färgen, och 4 lösa pennor som var RIKTIGT bra. Priset var sådär... 45 spänn för en (1) penna?!?! Får komplettera sen med andra färger, men jag tyckte vi klarade oss rätt så bra faktiskt.
Öronkrokar, krympplast, kedja, hänggrejer, o lite småringar vart 625:-... För lite pyssel???
Men kul var det och det tog FLERA timmar innan vi blev färdiga.
Ett bra pyssel helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar