Sidor

onsdag 5 december 2012

Var det nån som sa snö???

Vilken dag alltså!!!
Klev upp i god tid, snöskottning för att överhuvudtaget få ut bilen var ett måste. Såg ut som en igloo där på parkeringen. SUCK!
Men bra motion ;)
Tog mig till jobbet, var väldigt glad att jag var ute i riktigt god tid kan jag säga...
Eftersom vädret bara blev värre och värre fick jag åka hem tidigare. Höll knappt på att komma ut från parkeringen på jobbet.
Tog mig en tur in på Hemtex innan jag tutade hem, nya badlakan, handdukar och en ny badrumsmatta fick det bli.
Fattar inte riktigt hur jag tänker...
Jag går hem tidigare = mindre klirr i kassan, och så går jag direkt och handlar handdukar... Kanske inte det jag mest behöver. Men jag vill ju ha lite grått i badrummet ju ;) hahaha!!!
Och egentligen borde jag absolut hålla hårt i kosingen tills i februari... Vi ska ju på semester och jag har då rakt inga betalda semesterdagar att ta ut. Får bli till att snåla och spara som en tok i januari det. Jag säger bara: LYCKA TILL!!! Hahaha!! Tack säger jag till mig själv.
Kanske dags att ringa kronofogden och höra hur det går med skadeståndet. Skulle sitta fint nu, eller i typ februari iaf... Jaja, skit i det. Det där skadeståndet kan vi nog se oss i stjärnorna efter.
Blev en lång parentes det där.
När jag väl kom ut på Tycho Hedéns var det smärre kaos så det tog ca 25 minuter att ta sig till 55:an. Menmen, better safe than sorry...
Jag hade älsklingsskivan i stereon och njöt i fulla drag i en varm och mysig bil, och medtrafikanterna var rädda om sig och andra så hem kom jag en timme senare.
Väl hemma var det dags för skottning igen!!! Alltså, vilken tur att jag fick dom där skorna!!! Passar perfekt i detta snöväder.
Hampus, han bara njuter och slänger sig i snön.
Jag försökte få till en bild när han hoppar efter snön jag skottar upp, men det gick sådär va...
Nu är jag faktiskt lite trött.
Ska lägga mig och läsa den där Sandmannen. Började igårkväll, egentligen ska väl inte jag läsa såna läskiga böcker. Fredrik tycker ju att det är tillräckligt med nattlig aktivitet från mig på nätterna. Jag är dålig på att sova helt enkelt... Hahaha!! #mörkrädd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar