Sidor

söndag 3 februari 2013

Antik- och hemslöjdsmässa

Igår åkte jag och Carro till Fyrishov och gick på mässan som var där.
Det var riktigt kul och jag skulle kunna gjort av med hur mycket pengar som helst. Om jag hade haft det, alltså.
Men jag är iaf hemskt nöjd med mina fynd som jag ändå köpte!
•Lite prismor till ett framtida lampprojekt till vardagsrummet, som jag antar kommer ta en väldig tid... ;)
• En silvrig flasköppnare i sann Maria Montazami-anda. En TOFS!!! Va?!?! Hahaha vad kul! En sån har jag aldrig sett förut och 30 kronor, det kan jag ju både ha och vara utan ;)
• En liten gulare kompis till min gröna kanna som jag köpte för hundra år sedan på auktion i Tierp, som jag bara adore. "Ritzi" av Gunnar Nylund för Rörstrand. Så fina!!
Då det var rätt så mycket folk tröttnade vi ganska snart och tog en buffélunch på Java och sen tog vi en tur på gränby och till sist ut till Fullerö.
Jag slog till på en tjusig blomkruka. 169 spänn bara. Åh vad sparsam och duktig jag var!
Jahapp! Nu har jag lite att stå i... Och ladda för en jobbvecka. Känns lite konstigt efter ledigheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar