Sidor

torsdag 25 april 2013

Jag känner mig trängd...

Doggen får ligga i soffan här hemma och det bara ÄLSKAR han. Vi delar "vargskinnet", han ligger på filten bland det fluffiga (som inte är så fluffigt längre) och jag ligger under.
Ibland när han lägger sig till rätta och kurar in sig som en ekorre är han så gullig tycker jag. Sen att man får ha bordet som extradivan är ju en annan femma. Och att byrackan har en helt egen säng alldeles bredvid soffan, det spelar visst ingen roll. Han SKA bara ligga där o trängas.
Det är ju mysigt, om än lite ofresh, men vad gör det... Tänk om han kolavippar imorgon dag. Då skulle vi allt ångra oss om vi nekat honom lite mys med vargen i soffan.
Filten går ju lätt att tvätta och så har vi en ny klädsel som ligger o väntar på att bytas (fick byta alla dynors klädsel i soffan då dom sprack inom en månad när vi köpte den. Vi fick behålla de trasiga o slita på, det syns inte om man inte lyfter på dynorna. Och vilka gäster gör det? Inte för att man inte får, jag säger bara varsågod lyft på! Och nej, hunden fick INTE ligga i soffan på den tiden. Det var därför han fick en egen säng i rummet. Världens längsta parentes...)
I bild kan man också skymta en dammsugare. Bara för att det dåliga samvetet ska tränga sig på, dammsuuuuug nu!
Under tvbänken kan man skymta lite prylar vi hade i dom svartbruna skåpen som vi bytte ut för ett tag sen. 6 veckor sen, närmare bestämt. Varför ska det skyndas med att hitta plats till allt skrot som inte får plats i dom nya skåpen?!?!
Syns det att det är en liten kanon där också? :D
Nepp, nu är det dags att göra kväller. Jag tar min konstiga mage o knyter mig. Fy alltså! Zantac och yoghurt fick bli avslutet på denna dag. Tänk vad långtråkigt det är att vara hemma och sjuk... Går ju liksom inte att göra nåt. Sitta i solen och må bra, JA TACK! Sitta i solen och må illa, NEJ TACK!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar