Sidor

tisdag 30 april 2013

Vilken Valborg...

Jobbdag till 15.
ÄNTLIGEN kom jag på vad jag ska ha i krukan bredvid hallonen: LAVENDEL!
Drog direkt till Plantagen efter jobbet och köpte ett gäng plantor och 4 säckar jord. Visst är krukan snygg?!?!
Det är min syrra som gjort den och nu har den ju stått ute några år och fått fin patina.
Kom dock inte så långt med planteringen då jorden till största delen är djupfryst. SUCK!!!
Så nu ligger jorden på upptining i garaget till imorgon.

När planteringen gick åt skogen kände jag för att testa den pyttelilla moppen, eller vad det är för nåt, som Fredrik har släpat hem för ett bra tag sen. Jag vet ju inte riktigt hur man kör sånt där, så det var en upplevelse av rang...
Körde på bakhjulet mest hela tiden och välte både hit och dit. Och gasen och bromsarna och allt man skulle hålla reda på.
Vi var på baksidan alltså... Inte ute bland allmänheten. Tyvärr var det väl några grannar som tagit sig ut på en biltur och fick sig väl en skymt av eländet.
Så nu har jag ett stort, svullet blåmärke vid fotknölen ovanför hälen liksom. Ajaj!!
Tycker man mest ser en rynkig, blek, torr gammal fot på bilden men det är faktiskt ett blåmärke där också.
Men det var väl bra att jag testade iaf?!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar