Sidor

onsdag 3 april 2013

Påsken...

... Medförde en hel del mys då vi i lördags åkte till Lidköping och hälsade på lillasyster och den lilla nykomlingen i familjen.
Jag har stickat en liten filt till lillkillen, men såklart hann jag inte sticka klart lurvkanten. Lätt fixat tänkte jag, det tar ju ändå minst 3 timmar i bilen.
Jo tjena att jag hann... Hann iallafall tappa ner ena stickan mellan sätet och själva lådan mellan sätena och fick ett smärre utbrott. Jaja, jag får väl helt enkelt posta filten... I framtiden... ;)

Vi gick iaf på Rörstrand, köpte en gul och en ljuslila kivilykta. 99 spänn kostade dom bara, lagom pris och dom passar in på lilla soffbordet. Kanske kommer en bild. Nu ligger jag och drar mig i sängen och har ingen lust att kliva upp och knäppa kort på det...

Sen gick vi till milkshakebaren. Mums!!! Nu har jag glömt vad den heter, men det var mycket raggare där, tror det var raggarträff i Lidköping, påskafton till ära. En gubbe råkade knuffa lite på Oliver som tappade din milkshake i golvet. Jag säger bara det, mistlur. Vilket liv det vart, hahaha, stackars lilla Oliver! Men han fick en ny såklart.

Under hela dagen låg den nyfödda, han har inget namn än, och sov.
När vi tillslut satt hemma i läggan och kollade på Pingu och käkade godis, försökte jag få liv i ungen... Gick sådär. Han gäspade stort, flinade till (visade sig vara magknip, som sprakade loss ordentligt i brallan) och sen total sovkoma. Jaja, han är väl för liten än så länge för att uppskatta när moster kommer på besök... ;)
Men jag tycker det var underbart att träffa mina Lidköpingar.
Nä! Dags att rycka upp sig, ställa sig på sprattelmaskinen. Får skynda mig för jag såg på fejjan att min gamla klasskompis man ska skrapa triss i tv idag. Så jäkla spännande!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar