Sidor

måndag 29 september 2014

Nytt o fräscht!

Idag fick jag lite pysseltid. Shit vad lämpligt!
Amningskudden har ju varit riktigt ofräsch en längre tid. Jag köpte ju en sån som man inte kan ta bort fodralet på. Klantigt, men så är det. Så för ett tag sen var jag in till tygriket i Enköping och köpte en massa tyg och så tänkte jag att jag syr ett nytt fodral helt enkelt som går att ta av o tvätta. Men hjälp vad svårt det var att sy i trikå. Är det så det heter...? Skitesamma! Svårt som bövelen, synd för jag har köpt en hel del tyg som jag tänkte sy mössor av. Shit!!! Jag har nog inte rätt symaskin. Synd det. Men det kanske går bra om jag tränar? Jaja! Hur gjorde jag då? Jo! Jag lade helt sonika amningskudden på tygets aviga och ritade av. Lade tyget räta mot räta och nålade och klippte. Lade till en cm ca som sömsmån. Eftersom jag inte gillar modellen på kudden heller så förkortade jag den smala delen och så gjorde jag en dragsko så det bara är att ta i och ur kudden när det är dags för tvätt. Vad tjusigt det vart va?? Men som vanligt då så är det ju ingen syning av sömmar som gäller... ;)

2 kommentarer:

  1. Duktig flicka! Det är inte så svårt att sy i trikå, man måste ställa om pressarfots trycket på maskinen och så skall man helst ha en jerseynål. det finns speciella sömmar för att sy i trikå. Funkar inte så bra med raksöm. Vad heter din symaskin? Du kommer att bli bra på det när du tränat lite. Kram till er alla!

    SvaraRadera
  2. Håller med förgående talare :)
    Jag rev mitt hår och tänkte att jag är ju dum i huvudet som inte fick ordning på trikån här hemma!
    Köpte en " sy hjälp" för knasbollar och vips så blidde det flera mössor :P

    Hur som helst!, din amningskudde blev kanon snygg!

    SvaraRadera