Sidor

onsdag 27 januari 2016

Tjejmatte...

Idag fick jag väl nästan PANIK över hur min väska ser ut... Köpte den på åhlens för typ 7 år sedan. Dragkedjorna har havererat för längesen och "skinnet" har lossnat i stora flagor... Riktigt, riktigt illa var det. Men jag har ju fullt sjå att köpa typ vantar till gossen så inte prioriterar jag väl att gå o köpa en väska. Orkar inte leta runt heller, så var det bra med det... MEEEEN HÅLL I ER!!! Idag var alltså dagen då jag fick nog, bägaren rann över, ta tag i väskproblemet Muris!!! (Ja, det kanske beror på att jag har en annan rätt viktig grej att ordna som jag tycker är lite jobbig att ta tag i och det är ju så lätt att flytta fokus till lätta saker att fixa istället) Så det var dags. Slutade kl 17, jag tänkte att jag ska nog kolla in väskaffären trots allt. Man vet ju aldrig. Dom har ju rea och sådär. Dessutom fick jag ju 500 i presentkort av mina svärisar (tackarrrr) i julklapp. Det är värt en titt. Runt 500 var väl en rätt lagom summa att lägga på en väska kände jag också. Men så fick jag väl syn på en väska.... 2699:-
TVÅTUSENSEXHUNDRANITTIONIOSPÄNN!!! Phu!! Rödlapp. 50 procent rabatt. Men ändå. 1350 spänn för en väska?!?! Vad i helskotta??? Jag har ju ett barn som ska ha mat och kläder.... Men så hade jag ju presentkortet... Då var jag nere på 800... Och 800 är ju inte så farligt för en väska i äkta skinn. Den jag hade tidigare kostade ju typ 500 och då lossnade skinnet i flagor och dragkedjorna pajade och fodret är det hål i... 300 kronor extra kanske inte är så farligt då. Och snygg... Spela roll om det är förra, eller förrförra, säsongens modell... Jag gillade den och den kommer jag ha stor glädje av i flera år. Tänk hur länge jag haft min gamla sunkiga. Kul!!! Och räknar jag på lite tjejmatte-vis så har jag ju faktiskt TJÄNAT 1900 spänn. VISST?!?! ;)
Känner mig: nöjd punkt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar