Sidor

torsdag 18 augusti 2016

Flying finger...

Jag verkar ha fått ett flygande finger! Så fort jag blir provocerad i bilen så bara flyger det upp, rätt i rutan på den idiotiska medtrafikanten. Att jag TÖRS! Framförallt efter att bilen kraschade på 55:an. Hello karma!
Men nu är alltså bilen lagad och fingret har agerat igen. Jag ligger vaken och tänker på händelseförloppet. Det var nog jäkligt dumt att dricka Cola zero innan läggning... Dessutom snarkar Fredrik så örona mina krullar sig. Suck!
Iaf så var jag och elliot på väg in till xxl och skulle kolla nya gummistövlar till honom. Vi tog bakvägen för kag hatar ju att åka genom stan och över Gränby känns som världens omväg. Hur som helst; det är en trevägskorsning på den vägen som jag är lite tveksam till, jag har kollat hur man ska köra i den, den är lite Y-formad liksom och inga skyltar om huvudled eller väjning eller nåt finns. Då har jag förstått det som att det är högerregeln som gäller. Jag skulle svänga vänster och stannade naturligtvis för mötande trafik. Jag vill ju inte ha en krock. Då började bilen bakom att tuta och vifta på armarna. WTF?!?! Jag kände mig lite häftig, tydligen, och slängde upp långfingret i rutan medan jag svängde in på vägen. Såg att gubben i bilen pekade tillbaka och verkligen körde 150 därifrån. Det är 50. Han skulle liksom rakt...jag bara måste ha sinkat honom i hela 5 sekunder eller vad det tog att låta de andra bilarna köra förbi. Ååååh vad jag ångrar att jag inte bara klev ur och frågade varför han tutade. Uppenbarligen tyckte han att jag gjorde fel. Men det tror inte jag sörrö. Dessutom så kom de mötande med sån fart så jag hade ÄNDÅ väntat in dom för att inte bli kraschad. Jag tror bestämt att jag har rätt i sak, men för säkerhets skull så ska jag dokumentera platsen och visa min kompis som är körskollärare... Snopet om jag har fel, men samtidigt; värt att bli förbannad för o börja tuta då?? Idiot!!
När vi mötte Fredrik på xxl var jag så irri och han tyckte såklart att det antagligen var jag som gjorde fel. När jag berättade vad jag läst om den sortens korsningar, så blev han iaf osäker. Är det inte lika bra att jag får en egen väg snart?!?! Fast snart blir ju jag en bussåkande student, då slipper jag tänka på sånt där. SÅÅÅÅ FANTASTISKT!!! Kan inte tro det är sant!! Och OBS att jag i verkligheten pekat finger typ 3 ggr till medtrafikanter, men iallafall ;)
Dagen slutade med 4 par skor åt lilleman, en kasse kläder från Lindex och spolarvätska till mamman. En hisstur och fika med Både bulle OCH chokladboll. Måste dock fixa med ett par skor som det vart nåt helt galet med... Kom hem med två olika skor av ett par. Hur lyckades tjejen...? Men det är lätt fixat för dit kan jag springa in på lunchen imorgon och styra upp. Hahaha!! Kan ju inte sätta på ungen två olika... Eller...??
Sen såg jag att jag dessutom fått en kommentar ang en kivi-lykta. Jag kan tyvärr inte svara på kommentaren, men hoppas du läser det här inlägget istället. Kan det ha varit en bild på den Rio-bruna? Jag har helt tagit bort den tjusiga samlingen från väggen och jag orkar inte plocka fram dom från garderoben dom står i. Typ längst in, högst upp... Jag tröttnade på samlandet när dom bara kom med sammsamma färger hela tiden. Gick ju knappt att skilja dom åt.. Skittråkigt! Men har du vägarna förbi så får du väl komma o kolla irl helt enkelt. Kul att du kollar in dom här på bloggen :)
NÄÄ! Nu är klockan efter midnatt och jag kan inte sova... Det är väl den där jäkla Karma som gnager i min själ.
Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar