Sidor

onsdag 3 augusti 2016

Ledighetskommittén







Idag var jag ledig, VÄLBEHÖVLIGT, och vi klev upp i ottan som vanligt. Pappa är här och är barnvakt för dagis har stängt och väder jag och Fredrik har ju njutit klart av semestern, så det var ju tur att det gick att lösa. Får se hur det blir med farsan, han kanske får ta ut lite komptid och vila upp sig innan han börjar jobba igen. Hahaha!!
Iaf så började jag dagen med ett träningspass, när jag kom hem vart det lunch. Sen promenad med bulle i hamnen samt inköp på iittala outlet. Ultima Thule glasen, den stora modellen på ölglas. Alltså hade någon sagt för tio år sen att jag skulle köpa den serien skulle jag, milt uttryckt, bli väldigt förvånad...
Iaf, nu för tiden tycker jag dom verkar asbra till lite allt möjligt!! Fick två av pappa och köpte 4 för presentkortet jag fick i födelsedagspresent!! Hurra för mig!! Ingen bild, eftersom det inte brukar gå att posta fler än 3 bilder från min telefon ;) kanske kommer en annan dag...
Sen blev det iaf en tupplur för gossen i 2,5 timmar och jag försökte och försökte sova också, men det gick inget vidare. Jag som är så trött borde sova bara jag stänger dom blå. Efter soveriet gick vi ut i lekstugan som ÄNTLIGEN kommit på plats. 2 månader senare liksom. Suck!!
Den är rätt sliten så det hade ju varit kul att hinna fixa den INNAN vintern knackar på dörren. Ursäkta min bitterhet, skyller på pms och mensvärk... Men drygt iaf... Medan vi satt där inne och Elliot bjöd på kaffe fick jag en släng av feeling och så drog vi iväg till möbler och ting i Grillby. Köpte små söta kaffekoppar och gulliga kryddburkar. Det kommer bli så roligt att måla om och fixa och dona därinne!! Ååååhhhh!!! Och fasaden ska förstås också få sig en uppfräschning, men det kanske grabbarna får fixa :)
Nä, nu är kl 21 och det är nog bäst jag går och lägger mig. Börjar tio imorgon och måste hinna träna innan jobbet så mycket som möjligt den här veckan. Nästa vecka när jag är föräldraledig så blir det väl inte så mycket av med träningen kan jag tro. Mitt barn kan ju knappast följa med och titta på direkt, det är då ett som är säkert...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar