Sidor

söndag 18 december 2016

Bra trökigt!!

Nu var det mycket jämmer och elände i stugan. Barnet fick nån form av lungsjukdom i veckan (tror det flyttade in ett skatbo därinne). Så ingen sovtid för mamman = jättedåligt. Ingen pluggtid heller. Så jag är fett körd på tisdag... Dessutom jobbhelg, var tvungen att avbryta och gå hem kl 17 igår. Elliot hade smittat mig så sjukt mycket. Alla kunder skakade på huvet och sa att: det där låter riktigt dåligt. Lycka till!! -ja dom fattade väl att jag typ skulle dö idag. För det gjorde jag typ. Alltså fy vad dålig jag blev!!! Vad är det med mig i tentatider?!?! För inte farao har jag kunnat plugga nu!! Som tur är är det en dag kvar. Förvisso med en föreläsning mellan 10&15, men har jag turen med mig så kommer jag lyckas läsa lite efter det iaf. Hoppashoppas!!! Har ju 3 VG  av 3 möjliga nu. Skulle va trökigt att bryta sviten och få ett IG... För sen har vi ju hemtenta på torsdag, och det fattar man ju hur det kommer gå. ÅT SKOGEN!!! Analysera och diskutera och hej och hå... Jaja! Då får barnet se till att vara friskus och gå på dagis så mamman får sitta och analysera så mycket det bara går då.... Alltså shit!! Tänk om jag är lika dålig imorgon som jag är idag..?!?! Ja, det får bara inte hända!!
Fast jag har iofs fått såna där tjusiga svullna läppar, alltid kul att va lite snygg... Hahaha!! Mina "feberläppar"... Vet inte om det är febern i sig som gör det eller om det är för att jag är så snorig så jag får skavsår av toapappret som svischar runt i ansiktet när snoret sprutar... Torra, nariga och fruktansvärt svidiga är dom. Men blir extra plutiga och röda när jag har på läppbalsam. Snyggt det!!
Nä, nu måste jag verkligen sova... Men jag tror jag utvecklat lite nattskräck igen... Så fort jag somnar börjar barnet hosta. Då är det upp och klappa om och ge vatten som gäller. Jag gör det så gärna, men jag blir så trött så jag ser stjärnor... Det är verkligen fruktansvärt på riktigt... Det enda jag kan tänka på är att det skulle va så skönt att få sova ut. En endaste gång... Fast över lag har det ändå blivit bättre. För det är ju sällan barnet härjar runt mitt i natten nu för ti'n . Men det känns som att dom här veckorna med sjukdomar exakt ALDRIG vill ta slut.... Själv är jag totalt slut. Ska bli sjukt skönt med jullov. Från första januari och två veckor framåt ska det väl ändå finnas tillfälle att få sova någon endaste gång iallafall.. Wish me luck!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar