Sidor

fredag 2 december 2016

Det här med julkort...

När vi har självstudiedagar går lillis på dagis 9-16. Idag vaknade han 05.45. YES!! Underbart!! Vad gör vi då med all vår fina kvalitetstid??
Idag tex tog jag tag i det här med julkort... Vi är verkligen sent ute i år... Jag piffade med fårskinn, tomtar från åsas tomtebod och det urtjusiga pepparkakshuset. Elliot fick på sig pepparkaksdräkten och Tärn-ljuset i näven. Egentligen önskade jag en sån där Elf-dräkt. Tycker att kag sett det någonstans. En sån där grön dräkt med röd-och vitrandiga strumpor till. Frågade runt på hela Gränby, men ingen hade ens hört talas om det. Så jaja, nu får han ha pepparkaksdräkten som han efter julkort och luciafirande på dagis, får användas till pyjamas. Perfekt!!
Men ja, ni kan ju tänka er hur fotosessionen fortlöpte... OMG!!! Tomtarna flög och barnet måste fått en myrstack i rumpan, för alltså det var stört omöjligt!! Hahaha!! Och jag som är helt utmattad av tentaplugg... Jaja! 8.45 var det iaf dags att ta sig till föris. Barnet påklätt efter många om och men, "inte den mössan, INTE SKORNA, jag viiiiill inteee lämna nappen" osv osv. Barnet kastar lucia-ljuset i golvet så lilla glödlampan exploderar. Trodde faktiskt det var praktiskt omöjligt att en sån liten lampa kunde gå i kras så mycket... SHIIIIIT!!!! Lät glaset ligga på vänt medan barnet lämnades. Sen var det dags för plugg. Satt till 15.30 och skrev och skrev igen. Linda kom vid 13 och vi gick igenom ett körschema samt ett stort antal instuderingsfrågor... Så när jag hämtat barnet på dagis så dog jag lite på soffan. Jag var såååå tröööött. Kl 19 var jag så nära att somna så ögonen stod i kors. Men nu, när kag ligger o verkligen ska sova... Ja då snurrar tentaplugget som en karusell där uppe. Det här kan inte vara riktigt bra alltså, hahah!!! Och hur ska jag kunna plugga nu då?? Jag jobbar ju i helgen. Så lycka till med provet muris... Och lycka till med julkorten... Hahaha!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar