Sidor

onsdag 23 september 2020

Lillördag!!

Vilken dag!!! Började med att kliva upp alldeles för sent... fick mens IGEN(alltså va?!?!) precis när vi hade patient(shit! Inte igen!!! vad jobbigt).... avslutade arbetsdagen med skallebank. Alltså man kan ju ha det bättre... väl hemma efter jobb och hämtning och viss undanplockning här hemma var jag bara tvungen att proppa i mig värktabletter och ta till spikkudden.
Men vilken vändning jag fick till!!!
När Fredrik kom hem och jag var redo att gå i säng (kl 16.45) tvingade jag iväg mig själv och familjen till återvinningen, med all insamling vi hade stod runt omkring i huset, och till Ica för att hämta paket. Var även TVUNGEN att köpa cola och polly samt riesen.
Och tänk vad jag mår finfint nu! Vann en auktion på tradera för några dagar sen: en ärta i keramik från Vram(?). Hur FIN?!?! Hade visst beställt en matchande burk/skål med lock i form av en pumpa (päron? Päronpumpa?). Blev ju hur fint som helst det där!!
Och full med polly och cola ska jag snart gå och lägga mig. HÄRLIGT!! Kommer ångra mig sjukt att jag proppade i mig. Varför tycker jag det är så finfint att proppa snarr??? Cola som fräter sönder tänderna och godis som gör kläderna för små... konstig logik!! Jag borde tröstäta vitkål och morötter. Vore MYCKET rimligare... jaja! I menstider är allt tillåtet. Så jag får alltså käka det jämt... ska kolla upp det där. Ringde barnmorskan idag. Men det var telefontid 8-9. Helt konstig tid. Kanske kan ringa imorgon... vi får se... tänk om klimakteriet är på g. HOPPAS!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar