Sidor

lördag 3 april 2021

Post långfredag.

Igår hade jag och Biggan lite fredagsmys. Hon fick en drinkbiljett i present av mig när hon fyllde år och vilket tillfälle passar bättre att lösa in den, än när vi har långhelg?!?!
ASMYSIGT! Vi skålade i gott bubbel, ett tyskt vin som verkligen kommer i repris på kommande sommarens drinkaftnar, amaretto sour och slutligen en rabarberdrink. Ujujuj!! Idag tar jag det lite lugnt med ett glas ginger ale. Det ska vara bra för magen har jag hört. Hahaha!!
Imorse vaknade jag med ett ryck!! Elliot måste ju få ha påskäggsjakt!!! Hjääääälp!!! Ut klockan 7 med påskägg. Det kom en bybo på promenad som knappt vågade titta eller heja. Jag förstod sen när jag kom in varför. Håret på ända, påsksminket på trekvart... jaja! Varför är folk ute i ottan på promenad en påskafton kan ju jag undra då. Vilken GALNING!! Hahaha!!!
Såklart hade jag ju glömt förbereda innehåll till påskjakten... herregud... stoppade i lite av hans godis som han fick tidigare i ett påskägg och lite små kycklingar. (Obs! Ej riktiga, levande kycklingar...)
Det gick inte hem, han var såååå övertygad att det lilla krafsljudet som kom från äggen var:  -"papperslappar, WIHOOOO!!!"
Vi har ju lärt oss nu att papperslappar är lika med en lapp där det står en summa med robux. Tyvärr...
Som tur är styrde Fredrik upp det hela lite hastigt och lustigt och slängde in en hacka på robux-kontot. Frid och fröjd i stugan! DAJLIGT!
Undrar om det är för tidigt att värma på lite Jansson och västerbottensostpaj...? 8.10 en lördagmorgon... bra frukost ändå... tror jag kör! Haha!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar