Sidor

torsdag 2 juni 2022

Vab…

… idag igen!! Gossen var så risig igår efter skolan. Somnade på soffan, hade feber och ont i skallen. Hade tydligen sovit på rutschkanan på fritids också berättade han imorse. Idag var han bättre men inte bra… imorgon ska jag ringa vc och höra vad dom tror… kan det vara rejäl pollen? Men det går ju mycket förkylningar också förstås…  men det verkar ju orimligt att bli sjuk en gång i veckan… vi får se vad dom säger.
Ja, vi är väl känsliga i det här huset… mina bihålor har börjat igen, som magi precis efter 12 veckor… men jag har tid bokad för uppföljning av polyperna så hoppas dom tas bort och att det blir bättre på köpet. Man blir ju tokig med ont i fejset…
Nu är klockan över åtta och här i huset har vi lagt oss… hahaha! Vi måste vara Sveriges tröttaste familj!! Men jag ska kolla klart på bilderna från helgens bröllop först. Johanna o Jonathan sa ja till varandra i lördags. Sååå fint! Och fantastiskt att träffas igen efter typ 3 år!! Dom har ju t.o.m. fått ett barn sen vi sågs. Galet!!!
Vi hann inte (av uppenbara skäl) uppdatera oss så där riktigt ordentligt som man bara längtar efter, så jag hoppas vi ses snart igen Evelina , Johanna och jag. Semestern närmar sig med stormsteg så det skulle ändå vara möjligt inom rimlig tid håller jag tummarna för.
Haha!! Men vilken halabalooo det blev när vi skulle åka upp till Bomhus… först så verkade jag tycka att jag hade jordens längsta tid på mig att förbereda mig. Supersnälla Barbro kom och hjälpte mig fixa håret, men jag var varken klädd eller sminkad, så det blev ju helt plötsligt jättestressigt innan jag var klar med det. Men så meddelade GPS:en att vi skulle komma fram ca 10 minuter innan vigseln började. Ok, då kändes allt lugnt. … men så hamnade vi väl precis vid en olycka på E4:an, någonstans mellan Björklinge o Tierp. HERREGUUUD!!! Så då hade vi verkligen ingen chans att komma i tid. Blev lite ledsen osv, men av någon konstig anledning så hann vi verkligen och vi var inte sist ens.. otroligt!! Obs!! Vi körde absolut inte för fort!! Men det måste ha varit riktigt bra flyt i trafiken (och ev fel på gpsen) så vi hann.
Sen hade vi så trevligt med våra bordsgrannar och helt fantastisk mat och dryck. Så glad att vi fick vara med på deras stora dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar