Sidor

söndag 17 december 2023

Den ofrivilliga hockeymorsan…

… det är verkligen jag det!!! Men dagens långpanna i hallen överlevdes och det var rätt trevligt. Frös inte ens pga rutinen växer på mig. Dubbla byxor, Fredriks rejäla stövlar, lång ribbstickad polotröja, täckjacka och mössa. Trevligt sällskap och ett par som köpte ALLA muffins jag bakat och tog med sig hem. Hahaha!! Efter just den händelsen uppskattade jag min tid i hallen lite mer får jag säga… kan tänka mig att stå nästa månad igen… det är väl också mest tanken på att hänga i hallen en hel jäkla dag som känns lika lockande som att få tånaglarna utdragna. Utan bedövning. Jag skulle ju direkt kunna rabbla upp 14 saker som är tusen gånger mer lockande en söndag… eller vilken annan dag som helst. Sorry mitt kära barn… men det är verkligen föööööör många lediga timmar som går åt.
Nu väntas 5 arbetsdagar, sen ledighet i 10. Jag tror jag längtar ihjäl!!!
Nu sitter jag och är lite hungrig… tänker på gårdagens heta räkor med värme… det skulle vara jättegott till middag idag igen… mums!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar