Sidor

måndag 4 december 2023

Ligger du här och ugglar?!?!

Trodde min bag-in-box-Uggla "mystiskt försvunnit" i min rensning (som jag skulle kunna hålla på med i evigheters evighet utan att det för den skull någonsin skulle bli städat och ordning och reda) så gissa om jag blev väldigt förvånad när den dök upp i en låda bland julsakerna. Hahaha! Den fick jag av min käre far i 35-års present… den åkte direkt tillbaka ner i lådan igen. Han har alltså inte gjort den själv, den är köpt på hantverksmarknad på Färiladagarna… han pratade om den med sin Kerstin när dom var här på mickelsmäss och jag ville gärna visa den för Kerstin. Men då hittade jag den inte. Trodde jag slängt den faktiskt… men jag kommer nog behålla den och skratta gott i mina dagar. Synd jag aldrig dricker (typ) så en bib är ju så sällsynt i det här huset… sist var väl när jag hade 30-årsfest… som en bib fanns i huset alltså… alko i andra former av behållare har druckits. Också konstigt att köpa en bib-behållare till en som nästan aldrig dricker, ännu mer sällan vin och DESSUTOM hade jag ju nyss fått barn. 25 dagar tidigare… hahaha!!! Men jag ska av inte klaga… det var ju fint att få present öht… vad är jag för en otacksam skitunge… hahaha!! Nä, nu blir det en kaffe med chailattepulver (ja för kaffe är ju INTE gott) och en Treo… kanske jag vaknar till och skallebanken och bihålorna ger sig… jag som kurerat mig så himla mycket med ingefärsshot… kämpa muris!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar