Sidor

onsdag 6 december 2023

Frostigt

Burr!! Inte konstigt min bil ballat ur… permafrost!! 2 nätter har den stått på laddning, men batteriet är fortfarande inte 100%… enligt Fredrik… jag tar det med en nypa salt… han vill nog bara gnugga in att det vore bättre om bilen fick stå i garaget. Som den inte kan göra nu eftersom jag har alla loppisgrejer där. Men även om jag skulle flytta ut alla loppisgrejer så skulle bilen ändå inte få plats. Faktiskt. Och det beror INTE på mina prylar, om man säger så… nä, fy farao… den här kylan… elförbrukningen skjuter i höjden, och verkligen nu när vi är hemma… idag ska vi nog varken titta på tv, duscha, laga mat eller tvätta. ALLA laddsladdar och kablar ska dras ut! Undrar om det skulle gå? Skulle vi se en skillnad på förbrukningen? Är den så exakt?? Snopet om det inte skulle visa skillnad… undrar om vi har nåt som ligger och tjyvdrar…? För vår förbrukning verkar i snitt vara 6ggr högre än en genomsnittlig familj på 3 personer… tycker ju vi knappt är hemma… vad gör vi i det här hushållet? Kan man anlita en elkonsult? Som reder ut vad vi elar oss med??


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar