Sidor

söndag 24 december 2023

I brist på julporslin…

så är det ju bra att jag ändå samlat på mig lite röda skålar, glas och ljuslyktor till julmaten. Hade inte min käre farsgubbe bestämt sig för att komma mitt i ottan så kanske jag hade kunnat dukat fram i lugn och ro och fått en strålande middagsdukning, men nu blev det som det blev helt enkelt… Jansson  som blev semiflytande, räkägg utan räkor och rom pga olika saker och ingen dessert. Men vad farao!! Det var ju inte så vi satt en meny och tagit entré, hahaha!! Men det är ju lite trist när det känns ofärdigt. Räkor och krämig Jansson… det är ju gott!! Men det blir väl till nästa år då. Nya tag! Håller tummarna!! Har jag dessutom blivit hemmafru så kanske det finns tid och ork att styra upp ett redigt julfirande.. hahaha! Tyvärr så kommer det inte ske, så det blir väl som det blir då med. Och förresten!! Skulle jag vara hemmafru så vettesjutton om jag ändå skulle ha så jäkla mycket tid över för tråkiga hushållssysslor… hahaha!! Tur jag inte levde på 50-60-talet… eller när var det morsorna hade sin guldålder och gick hemma mest hela dagarna…?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar