Sidor

onsdag 26 juni 2024

Selektivt ekonomisk…

Jag är rätt slarvig med mina korvören, det måste jag säga… men kollakolla!!! De små stumparna från kruksallaterna, som annars går ner i komposten, växer så det knakar!!! Och gott är det!! Så mitt ekonomitips för dagen: släng inte kruksallaten efter (eller vad farao!!!! sallaD!!!!) utan stoppa ner i krukor och låt växa. Ekologiska, närodlade grönsaker (för jag har ju köpt dom från Ica maxi i stenhagen. Där odlas de ju väldigt miljövänligt i växthuset vid grönsakerna. Otroligt fränt!!
Nä, kanske dags att trycka en näve grönt i kakhålet…!! Måste nog leta reda på ett vattengevär och skjuta på fåglarna också… ser att dom försöker sno mina körsbär i år igen… alltså vad ska jag göra åt de rackarns körsbärstjuvarna?!?! Jag blir ju av med godsakerna exakt varje år!! Morr! Morr….!!! AHAAAAA!!! Snilleblixt!!! Är det nu vi måste skaffa katt?!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar