Sidor

fredag 28 maj 2010

Mellan hundbajs o sniglar...

Hemkommen från en härlig promenad i ett duggregn.
Tog svängen över Paradiset till Salnecke o hem igen. Duktigt, för jag var inte alls sugen på att kliva upp i morse.
Men varför heter det Paradiset egentligen?!
Det bara kryllar av mördarsniglar o hundbajs. URK!! Men det leder ju till bättre motion iaf för man får ju zickzacka sig fram på vägen...
Nu är det dags för frulle o sen ila till jobbet, kan man längta mer efter semester?!?
Nej, tror inte det.
Idag ska iaf jag o Helena luncha ihop på vattenfalls matsal o spana på brandmän och poliser. Jag står för ätandet och Helena spaningen ;) hahaha!
Synd att de oftast bara har olika varianter på korv: stekt korv, kokt, korvpytt, korvgryta osv. Man blir ju lite trött på korv alltså. Men man får väl ta en sväng på salladsbordet oxå då.
Kan man inte bara få en dietist som lagar mat åt en? skulle ju vara toppen!
Jag blir ju så lat när jag kommer hem, så jag orkar inte laga mat då... fast det är nog inte så nyttigt att käka mat vid 20 heller... igår gjorde jag en " man tager vad man haver" kvällsis.
Blandade bönor som jag lagt i olja o vitlök o lite annat, apelsinmangosmoothie och så kunde jag inte låta bli att ta några marshmallows. Typiskt!
Längtar tills Fredrik kommer hem så jag iaf kan skylla på honom att det inte står middag på bordet när jag kommer hem från jobbet... :)

Nej nu of to work!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar