Sidor

söndag 12 juni 2011

Snipp, snapp, snut, så var den helgen slut!

Inte så kul!
Att helgen är slut alltså.
Men det är väl bara att bita i det väldigt, väldigt SURA...

Men har iaf hunnit med mycket trevligt.
Det gillas skarpt!!!

Igår klev jag upp i goood tid,
slet ur sängkläderna o tvättade all tvätt.
4 maskiner vart det.
Hur kan vi 2 ha så mycket tvätt???
Vi tvättar ju faktiskt minst ett par maskiner i veckan också....
Sen var det hög tid för en sväng med snabeldraken.

Bakade även ett Ernst Kirchsteiger-bröd.
Mums! det är så gott, med ajvar o oliver inuti.
Och så passar det så bra till maten som jag och Carro och Sandra käkade på kvällen.
Pasta med sås gjord på hummerfond, vitt vin, grädde, kräftstjärtar och annat smarrigt.
Göttmos!!!
Tanken var väl att vi skulle käka vid 19,
men Carro kom vid 17.
Då vart vi så sugna på att bada i poolen som hade ynka 29 grader.
Kan ju säga att det var hur skönt som helst.
Så när Sandy kom, efter 18, låg vi och plaskade runt o hade druckit upp
fördrinken (en hel flaska rosé) så det vart lite senare middag.

Synd att vi inte hade lite grillkol...


För Carro hade tagit med sig blommor och marshmallows.
MegaMarshmallows!
Hur stora som helst!!!!
På bilden ser man en röd Big kivi.
Bara att jämföra... ;)

Nej jag ska ta o köpa en engångsgrill o ha en marshmallows-fiesta snart.

Idag har vi ÄNTLIGEN åkt upp till Viken!
Stackars Sandra fick ju bara stressa iväg imorse för att jag o Fredde skulle dra.
Stackarn!!! Hahaha!!!!
Få se om hon vågar sig hit ut igen ;)

Blev en riktig släktträffardag!
Var med pappa i Säljan, först hos farbror, sen hos faster och farbror lite längre bort i byn.
Där var också min kusin och hennes fästman samt hunden Elvis.
Slutade Gästrike-turen hos mamma där vi träffade Sandra (syrran)
som pappa hade hämtat upp för Beckis var ju nämligen hos mamma med Oliver.
Senare kom Robin, Jonna och Elias.
Men då var det dags för oss att åka hem.
Hoppas vi hinner ses lite mer när jag har semester....

Och nu är det inte långt kvar tills jag ska ner till Lidköping,
så då får jag ju hänga lite längre med Beckis och Oliver.
Det ska bli så kul!
Hoppas hon har lust att gå på en loppis eller två när jag är där ;)
Har minsann googlat lite o har sett att det finns några, hahaha!

Hos mamma hade det visst varit runt 35 grader kring altanen i morse,
ja fast när vi kom dit var det ju regn såklart, och tydliga spår av det
kan man ju se på hennes vinranka...
Kommer ju bli hur mycket vindruvor som helst!!!
Fantastiskt, det kunde man ju inte tro i vintras, när man blev en isskulptur bara
man stack ut näsan två sekunder.
Sommaren är verkligen min årstid!
MUUUUMS!!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar