Sidor

tisdag 1 januari 2013

Gott nytt år!

Tänkte väl lägga upp en hel uppsjö med bilder på all smarrig mat vi käkade igår, men orutinerad som jag är så glömde jag visst knäppa kort innan jag stoppade in allt i skallen...
Lite parmarullar och oliver hann jag föreviga iaf ;)
Kvällen spenderades hos grannarna "tvärs över åkern" Cissi o Petsson.
Det blev en otroligt trevlig kväll med mycket och god mat och dricka.
Vi käkade oxfilé med potatisgratäng (som typ resten av sveriges befolkning)och bea och kanske världens godaste rödvinssås. Enligt mig själv förstås ;)
Tea och hennes karl slöt upp efter 22 och vi blev helt förvånade att över hur fort tiden rusat fram.
Sen gjorde vi brie-tårta i ugn med tomat- och lökröra på, kex till.
Muuuuums!!!
Vid tolv var det såklart dags att skjuta raketer, Cissi o Petsson var som två barn på julafton och hade köpt ungefär hur mycket raketer som helst, och skåla in det nya året. Eftersom dom bor uppe på en höjd såg vi alla raketer i hela samhället, tror t o m att vi såg hela Uppsalas bombardemang. Riktigt häftigt!!!
Lite efter ett fick vi lifta med Tea o Johan hem, tänk vilken tur att vi slapp gå över leråkern... Plusgrader i januari?? Vad är det för tok?

Nu ligger vi i soffan o kollar på morden i Sandhamn, en riktig slappardag alltså!
Snart får jag fixa lite städ och tvätt, det är ju trots allt jobb resten av veckan, ledig helg dock. Då måste jag nog ta tag i bikini-problemet... Ska ju åka till Kanarieöarna om ett tag och jag vill då rakt inte bada näck.
Suck!! Vilket lyxproblem ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar