Sidor

tisdag 1 januari 2013

Rullis!

Vart så sugen på en rulltårta.
Det är nåt jag aaaaldrig gör, men det var ju plättlätt!
3 ägg vispas med 2dl socker.
I med 2 tsk bakpulver, 2dl mjöl och 0,5dl mjölk. Vispa ihop, häll i långpanna, in i varmluftsugn 200 grader i 8min.
Min bubblade upp sig som en riktig ballong i ugnen, det stod det inget om i receptet...
Stjälp upp på strösockrat pakplåtspapper, släpper inte bakplåtspappret från rulltårtsbotten kan man pensla med lite vatten så går det lättare.

Dags för fyllning:
Fredrik skrek rätt ut " Inge äppelmos!!!".
Hmpf!!! Fattar inte vad han har emot mitt goda mos... Så då fick det bli jordgubbssylt ist. Hade inte så mycket hemma, men det är väl kanske bara bra det ;)
Rulla ihop, klart!
Sockret fastnade visst inte så bra så jag hällde på lite extra på toppen så det ser lite finare ut ;)

Så, nu tittar vi på Crocodile Dundee och gottar oss.
Lagomt såhär första dagen på nya året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar