Sidor

lördag 19 oktober 2013

Vanvård och ansiktsvård...

Jag är ju lite inaktiv här på bloggen...
Men iaf, igår var jag med Evelina hela dagen, det var underbart!! Vi började på gränby där livsviktiga inköp gjordes. Bl.a. Dagkräm och ett serum från bodyshop. På köpet fick man en ansiktsspray som fixerar sminket eller om man bara vill ha en liten fräschör så sprayar man på en dutt. Har invigt allt och det känns JÄTTEBRA! Säljaren på body shop sa att det räcker med en pyttpytteliten droppe med serum, antingen har jag jordens största fejs eller så var jag riktigt uttorkad (kanske en kombination) för det gick åt en fyra fem droppar faktiskt. Men så känner jag mig redigt återfuktad också.
Sen bara måste jag visa orkidén som bara har fått stå och vara lite sliten ett halvår. En TJOCK stängel med inte mindre än 8 kvistar på som alla har massor med knoppar. Det är ju sjukt... Vad lär vi oss av det? En orkidé överlever den svåraste vanvård.
Kommer väl en bild sen när den blommar. Kan jag tro.
Imorgon efter jobbet bär det upp till Leksand igen. Ska bli dökul!! Hoppas blåbäret håller... Men vinterdäcken är på iaf. Eller i a f kanske man ska säga, såg på morgon tv att det heter faktiskt i alla fall. Har jag aldrig tänkt på. Jag börjar fundera på om det här med svenska språket är mitt språk egentligen? Eller är något språk det? Tjipåttel och jag vet inte vad... Nä nu får det bli nattis. Var Fasiken en ansträngande dag idag på jobbet. Imorgon kan vi väl hoppas på en repris. Måste packa väskorna och hinna se Nagnum P I och sprattla lite innan jag åker också. Zzzz gäsp!!! Trött bara jag tänker på det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar