Sidor

torsdag 3 oktober 2013

Mosigt...

gjorde lite mos i helgen. Hur mycket kan man behöva??? Jag har tom kvar från förra året. Men det är ju kul att göra eget, och gör man lite söndagsformar så går det ju en del burkar. För söndagsformar bakar jag ju ofta... Vi har en ganska varm jordkällare och nu när jag har lite svårstelnad gelé så tänker jag att om kylan sänks lite där nere så kan jag stoppa ner burkarna där istället för att ockupera hela kylen. Jag blir matt bara av tanken att behöva koka om det, så jag håller tummarna att det tar sig. Men jag tycker att det helt klart blivit en gelé-aktig konsistens i burkarna. Lite lös, men vad gör det. Vem vill ha stenhård liksom? Svartvinbärsgelén SKA jag däremot koka om. Det var ju inte så många liter av den, så det lär väl inte bli så omständligt och tidskrävande... Iaf så Googlade jag lite på varm jordkällare och fann tipset att stoppa ner frysta kylklampar. En hink med isbitar från i somras ställde jag ner. Får se ikväll om graderna sjunkit. Nä, dags att hoppa in i duschen o dra till jobbet, imorgon väntar en heldag i städningens tecken. Ladda!!! Måste rädda alla blommor från kylan på altanen också... vart 17 ska jag göra av dom...??? ZzzzZzzZzz ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar