Sidor

söndag 29 september 2013

Mickelsmäss 2013

Men så var årets stora händelse i byn överstökad. Tack för det! Jag tog en snabbsnabbis ner på fabriks och kollade läget, fick lite panik nästan för det var så mycket folk. Dom hade några riktigt bra erbjudanden faktiskt, men jag hoppade över. Är jag sjuk??? Sen till Ica o köpte bacon till råttfällorna på vinden. No more oväsen mitt i natta. Förhoppningsvis. Fredrik säger att det tar minst ett par dagar innan råttgiftet börjar verka. Om råttan inte kläms i fällan förstås, men det inträffar inte så ofta... Oftast är fällan tom på bete och råtta... Det värsta är ju att jag tycker lite synd om dom. Så himla söta ju. Men äckliga.
Jag plockade äpplen och kokade mos idag. Tycker att besökarna lämnade ganska tidigt. Som längst bilkö utanför tomten var det förstås när jag höll på att ramla ner med huvet först jordgubbslandet när jag klättrat upp på en bänk för att nå de finaste äpplena på grenarna extra högt upp. Räddade mig i sista sekund och kände mig dum... Helt i onödan, eftersom jag inte ens ramlade. Var en god medborgare och delade med mig av äpplen till förbipasserande, och det var visst poppis. Kul!! Ska jag göra om nästa år.
Nej, dags att kolla tvättstugan. Hur mycket tvätt kan man ha egentligen...

1 kommentar:

  1. Hehe, tvätt säger du?!?
    Jag anar att det kan vara så, att en tvätt tunna inte ska bli tom......någonsin ;))

    Hur som helst, väldigt tjusiga äpplen & väldigt generöst av dig!

    SvaraRadera