Sidor

fredag 6 september 2013

En härlig höstdag!

Jag som som skulle sova ut ordentligt idag kunde glömma det. Snark!
Först blev jag väckt när Fredrik drog till jobbet mitt i natten, sen ringde han kl 7.30 för att påminna mig om att inte ge doggen mat utifall han behövde röntgas idag. Sen kunde inte jag somna om. Kollade lite i luren och vips så var klockan 10. Fortfarande helt trött var jag ju tvungen att kliva upp. Har tusen saker jag borde göra, men vi får väl se hur det blir med det. Bajkade ner till affären iaf och handlade grejer till Ernstbrödet som jag fått i uppdrag att ta med mig till Rosens kalas som hon ska ha för Carro och lillbebisen.
Jag ska ringa snart och höra vad som är tänkt, jag är mest sugen på att gå och lägga mig tidigt, så jag blir inte så långvarig. Sen måste jag ju ringa CSN och fråga om nya papper, mina har försvunnit på nåt mystiskt sätt... Kanske ligger dom på soptippen. Trökigt! Sen ska jag säga upp 2 st prenumerationer. Det är besparingstider för Murhagskan... Det kostar på att utbilda sig ;) men kul är det och är det nåt som leder till en rolig förändring så är det ju bara så värt. Annars tycker jag det är kul för mig själv, och det ger så mycket att träffa alla härliga tjejer på kursen. Roliga, driftiga människor. Hoppas det smittar av sig lite :)
Tog som sagt cykeln till affären, tygkassen hängde med. Börjar besparingarna gå överstyr...??? Hahaha! Inte en sekund för tidigt isåfall!!! Lär mig saker på flera plan... ;)
Det där med doggen då:
Fredrik fick för sig att han (hunden) hade fått njursten. Han kissade så långsamt liksom. Själv tycker jag ju att byrackan har väldigt konstiga kissvanor... Som när pappa skulle vara hundvakt. Vi gick runt precis hela Hantverkarbacken och han bara småskvättade, när vi sen kom in i lägenheten igen så gick han ut på balkongen och gjorde världens sjö. Pinsamt, på tredje våningen. tänk vad kul för dom med balkong under... Konstigt kissbeteende helt enkelt. Men Fredrik kände sig orolig, och det är ju ändå hans hund, så då var det väl lika bra att han åkte in då. 2500 spänn fattigare men en otroligt lättad Fredrik kom hem. Inga som helst fel på doggen. Han var så OTROLIGT pigg och kry. Förutom artrosen då, men det skulle dom kolla närmare på efter Fredrik varit i Sardinien. Dom har en ny behandling där dom sprutar in nåt ämne som sätter fart på ledvätskan. Bra där!
Nä, nu är det väl dags att börja ringa runt... Men jag blev himla sugen på att ta ett redigt bett på Ernst-brödet som jag tog ur ugnen precis.

1 kommentar:

  1. Herregud!! Är det sånna summor det kostar när man ska iväg med vovvar!?!
    Huvaligen!!!

    Jaja, men skönt att det inte var nått farligt!

    SvaraRadera