Sidor

lördag 2 november 2013

Fredag, läxdag.

Igår var jag helt SLUT!!! Så trött så trött. Men det var ledig dag och dags för hemläxan. Nu är det skyltdockor som gäller. Först tog det ungefär en halvtimme att välja kläder.
Sen skulle det strykas också. Hjälp, vilken tid det tog alltså. Hahaha!!! Så mellan 11 och 17.30 var jag i butiken Curvy Fashion och försökte styla mina nya kompisar. Blått och svart ihop är tydligen riktigt inne nu, så det fick det bli. Dom var lite motsträviga och stela kan jag nog tycka... ;) men jag gillar dom skarpt! Till skillnad från vanliga skyltdockor så har dessa sköningar lite former. Det är kul! Dom där smalingarna kan ju framkalla lite lätt ångest om man är på det humöret.
Riktigt rolig hemläxa, om en vecka ska jag tillbaka och fixa sista uppgiften. Kan tänka mig att jag får bakläxa på det jag gjort nu oxå, så det blir nig en del att göra då. Men Heléne är ju bara så bussig som låter mig hållas!! :D
Sen styrde jag silverpilen hemåt. Textningsläxan fick sig en genomgång. Vi ska skriva en skylt i 3 olika stilar. Alltså tre skyltar med tre stilar. Faktiskt svårt att få det fint. Men det är bara att öva och öva. Och jag tror faktiskt att min penna är lite dålig... ;)
Så ikväll blir det väl lite mer textning. För imorgon ska jag upp till Leksand igen. Wihooo!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar