Sidor

fredag 29 november 2013

Stressa av alltså!

Igår fick jag panik (ja, nästan iaf) och ringde vårdcentralen för min hjärtklappning. Du kan få komma den 12 december, löd svaret. Men då kunde inte jag så det blir den 19:e. Den NITTONDE?!?!
Jag håller ju på att DÖÖÖÖ!!!
-Men du åkte till jobbet, eller hur? Behöver du en akuttid så får du återkomma tidigare.
Vad är det för inställning? Här sitter jag med ett hjärta som löper amok och så får jag tid om 3 veckor. Tackarrrr!!!!
Tänker skita i att gå dit, ska testa den här appen istället. Mindfulness.
15 kr på AppStore.
Får se om det lugnar ner stressen som bor i kroppen. Vad jag nu är stressad över... Så 06.15 satt jag i sängen och körde en 5-minuters guidad meditation. Sen ska jag göra det minst tre gånger om dagen. Spännande!! Melice har ju tipsat mig om detta för längesen, men jag har liksom inte tagit tag i det... Segast. Men nu fick Fredrik hjälpa mig med inställningarna så jag kunde köpa appen till att börja med, har ju inte kunnat köpa nåt på AppStore på typ ett år. Inte för att det gör nåt...
Det värsta är väl att jag skulle behöva nån form av översättning till den guidade meditationen... Jag fattar inte riktigt vad jag ska känna. "Händer det nån sensation i kroppen?"
Jaaa, eller mest ett lätt illamående och skallebank. Men det var ju första gången så vi får se om det går bättre under dagen. Alltså 5 minuter, jag kan inte tro det stämmer. Kändes som Max 1 minut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar