Sidor

lördag 9 november 2013

När stora vattenkrisen kom till byn...

I början på veckan var jag ju i Leksand igen. Det var så roligt så roligt!! Den här gången fick jag dela rum med Erika, mysigt!!! Men kanske inte det roligaste för henne... På måndagen somnade jag 20.15 och på tisdagen la jag mig i sängen direkt efter turen till Sågmyra och somnade. Kul sällis... Men jag har ju mått lite sisådär på sistone och mörkret där ute hjälper väl inte direkt till. Men nu har jag köpt lite vitaminer och probiotika så kanske att jag känner mig piggare snart igen. Mag-strul är aldrig kul alltså...
Medan jag var borta hände väl nåt extraordinärt alltså!!
Inget vatten?!?!!??
En stor vattenläcka i samhället.
Man fick åka med dunk till Ica och hämta från en tank, vilken u-lands känsla. Max 5 liter per hushåll. 5 liter?!?! Vem klarar sig på det??? Men jag var ju i Leksand jag, så mig gick det ingen nöd på :D ego...
Jag hade mage att känna lite irritation över att dom bara hade små petflaskor med Loka päron/krusbär när jag var sugen på en stor flaska i torsdags... Suck! Får skylla på min dåliga sömn de senaste veckorna... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar