Sidor

torsdag 6 april 2017

Gröna fingrar...

.... eller kanske not so much...
Hur som haver: min fina appleblossom som hängt med i säkert 7 år gick en tragisk framtid till mötes i höstas då jag inte ens orkade lyfta in den i garaget för vinterförvaring. Stackarn... igår klippte jag lite i den för att se om det eventuellt skulle kunna finnas en gnutta liv i grenarna. Jag tror det är kört... vattnade ändå lite, sen tog jag barnet till Tuna trädgård och köpte en ny. Utifall att den gamla (högst troligt) är stendöd. Elliot köpte en tuppgubbe att stoppa i krukan. Det ska börjas i tid :)
På bilden med nya pelargonen skymtas min och Elliots lilla odling som vi gjorde förra veckan (la inte ut på sociala medier= har det då verkligen hänt på riktigt??) det är tagetes, lavendel och blåklint. Ska vi sätta kring lekstugan i sommar tänkte jag. Tagetes ska ju dessutom vara bra mot diverse ohyra och katter i rabatten så det är ju kanon. Sen att det är en riktig tantblomma, det är ju en annan sak. Fast iofs så tyckte man väl det om pelargon förr också... och nu består ju 50% av växtligheten här hemma av just pelargon....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar