Sidor

söndag 9 april 2017

Jag skulle kunna sälja en halvdöd gris...

... tydligen... Hahaha!! Jamen jag tar det som en komplimang...?
Det är min jobbhelg, trött och sjukt hostig. Det välsignade barnet jag har, har efterskänkt en hel skopa lunghosta till sin gamla moder. Tackarrrr så mycket...
Men iaf, igår kom det in en man på hugget, han ville väl mest snacka. Han behövde inget säljsnack sa han. Han var nämligen säljexpert. Men vad trevligt sa jag, kanske man kan lära sig nåt. Du! Sa han. Du skulle kunna sälja mig en halvdöd gris utan att blinka!!
Hahaha!!!?!?
Jasså... ja man får väl ta det som en komplimang... eller???
Händer det nåt annat då?
Jo i fredags fick Elliot ledigt från föris och så tog vi buss och tåg hemifrån till Gävle. En snabbis bara. (OBS! Endast 4 timmar resväg t.o.r Hahaha!!!) Barnet har ju snackat om buss och tåg en längre tid. Som tur var kunde evis o Johanna följa med på en fika på Waynes. Elliot som tjatat efter pannkaka hela morgonen fick det och en chokladboll. Han struntade i pankisarna och tog sedan en till chokladboll. Jag tog en avokadosallad. Helt otroligt!! I Uppsala verkar inte den finnas på menyn. Rätt VÄRDELÖST...
efter fikat tog vi oss till brorsans jobb där morsan också var, så vi fick träffa både släkt och vänner, bra där!!
På tåget hem somnade Lillis som en stock. Hade jag med god lust att göra. Flera nätter nu har det varit minimalt med sömn när både barnet och Fredrik haft sånt oväsen för sig. Och nu har jag ju själv blivit med hosta from hell!! Jag är såååå sjukt trött!!! Ändå vaknar jag stup i minut. Tog mollipect av Elliot, innan jag lade mig, drömde så sjukt. Rätt kul! Så nu gick jag och tog lite till. Tror också det hjälper rätt bra mot hostan. Kan även va placebo, men vad som helst är bättre. Och Lillis har inte hostat en gång nu i natt. Så skönt!! Nu kanske det är över för honom iaf. Och jag får ladda med en flaska vatten i kassan på jobbet imorgon (idag) för en blir ju så torr i halsen och det är inte kul med hostattack mitt i butik. Jaja!! En jobbdag kvar och tre pluggdagar, sen blir det vila. Eller?? Hahaha!!! Elliot har ju lov i några dagar sen, så det blir väl "vila" iaf... full fart, jätte härligt!! Vore ännu härligare om jag själv besatt energin >.<

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar