Sidor

torsdag 17 mars 2011

Torrboll...

Man kan ju INTE tro att våren är på väg.
Is på backen och gråväder.
Ansiktet stramar
och händerna narar.
FY!!!

Men pärlhyacinterna dom verkar då trivas
och lutar sig ut mot fönstret.
Snart är dom överblommade o ska slängas ut.
Jag funderar på om jag inte skulle ta alla gamla vissna lökväxter
o stoppa ner dom i en planteringslåda i en salig blandning.
Kanske det blir lite kul?
Förra året, när jag köpte jordgubbsplantor på Tuna Trädgård, såg
jag ju att de hade hyacinter ute mitt i sommaren.
Jättefint och framförallt en ljuvlig doft!
Ja vi får väl se hur jag gör...
Det är väl inget som kommer upp till kommande sommar ändå.

Jahapp...
Har iaf färgat håret nu på morgonen.
Det känns ju bra med lite fräsch färg.
I helgen hoppas jag gulliga svägerskan tar sig an att klippa till frippan oxå.
Känns ju som att den bara hänger platt och tråkig.
Men det MESTA verkar ju va lite tråkigt och trist, så det matchar väl bara...

En bra grej iaf!!!
På måndag ska jag nog till Sandy och hälsa på.
och hon ska hjälpa mig med en grej som jag borde tagit tag i
VÄLDIGT LÄNGE!!!
Så himla SNÄLLT!!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar