Sidor

söndag 8 januari 2012

Dop.

Gårdagen innehöll väl mest ett dop, det var dags för Leon 
att doppas i välsignat vatten...
Men det är väl trevligt som tradition iaf.
 Leon är Fredriks 2:a brorsbarn.

I Gryta kyrka kl 12.
Det var mysigt, och det är väl tur att man får vara lite kultiverad
o gå i kyrkan ungefär en gång om året...
Prästen är faktiskt väldigt gullig och tvingar alla i "församlingen" att sätta sig 
LÄNGST FRAM i bänkarna, samt sjunga högt.
Jag satt bredvid svägerskan som sjöng så fint, så jag lät henne 
sjunga för mig oxå. 
Fredrik brukar alltid titta lite snett när jag ger hals, så jag hoppade i år.
Det kommer väl fler dop antar jag.
 Wilton var så duktig framme på "scenen", när alla sjöng psalmer, stod 
han och stampa takten med handen instoppad i västen.
Vilket bidrog till jubel från vår bänk.
Ja, så mycket jubel man kan göra i en kyrkbänk.
Sen fick han även hälla vatten i dopfunten.
Sen blev det fika och efter det åkte jag hem och svimmade av i soffan
resten av dagen. Nattens PMS-drabbning tog ut sin rätt...
Jag kan inte hjälpa det, men det ÄR faktiskt synd om mig.
tycker jag iaf ;)

Idag däremot är jag uppe med tuppen.
Fredrik drog före åtta, det är nån
 endurotävling, tror jag,på g. 

Jag har tvättat lite och varit på en frisk prommis ute på 
åkern med doggen.
Nu ska jag försöka få igång lite Singstar med KENT.
Det är för trökigt att jag är så oteknisk...


4 kommentarer:

  1. Åh tack så mycket! Jag älskar att få lite sympati!! :)

    SvaraRadera
  2. Hehe, i kyrkan är ju alla välkomnna.....även sånna som hejjar på när det behövs ;)
    Ett väldigt fint inslaget paket måste jag ju tillägga!!

    SvaraRadera
  3. Tycker du, vad snällt! <3 inuti var det förövrigt Ett set med Muminbestick. Det skrev jag nog aldrig... ;)

    SvaraRadera