Sidor

onsdag 18 juli 2012

En dag i Eskilstuna.

Idag kom det sig att jag fick följa med Vanja till Eskilstuna för en dag med Rozalie. Så himla trevligt o mysigt!!!
Först åkte vi till ett ställe som heter Marys café.
Där käkade vi både lunch (käkade upp innan jag kom på att fota, varmrökt lax, färskpotatis och en fräsch sallad samt en god sås) och fika. En smarrig äppelpaj med "fluffig vaniljsås". Den där såsen alltså... har aldrig varit med om maken till god sås. Undrar hur den görs...
MUMS!!!
Eftersom det regnade så fick vi sitta ute i växthuset o käka. Fantastiskt mysigt! Tydligen gifte sig André Pops på Marys förra sommaren. Där ser man!!

Sen åkte vi till själva stan, Sköna hem fick sig ett besök och så gick vi igenom ett ställe med några små träkåkar. Det hette nåt speciellt som jag glömt. Klantigt.
Men vi hoppade över själva stan, för vi (eller kanske jag mest ;) ) var ivrig att åka till.... GENSE-outleten.
WIHOOOO!!!!
Nu har jag glömt påsarna ute i bilen, men jag visar väl kanske imorgon då vad jag köpte. SJUKT NÖJD!!!
tack Vanja o Rozalie för en härlig dag!!!
Och Lucas förstås ;)

2 kommentarer:

  1. Tack själv, det var jättekul att ni kom och hälsade på så man fick vara lite kulturell;) och dom där små husen heter Rademachersmedjorna:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisstja, sååå hette det!! Det var faktiskt svårt att komma ihåg.
      Kram! :)

      Radera