Sidor

tisdag 7 augusti 2012

Aw...

.... Med brudsen igen.
Började på Å-rummet... Ingen höjdare.
Sen gick vi till Café Linné på hörnet o tog fika. ALLTSÅ!!! Wow, vilken jäkla morotskaka!!! Flera lager med frosting. Det är ju den man vill åt! Gissa om jag vart nöjd?!?!
Mums!!!

Sen var det tack o godnatt. Kom hem till byn, världens pådrag. Vägarbete. RÖDLJUS?!?! Stod och väntade och väntade och VÄÄÄÄNTADE!!! Blev helt galen, ringde och väckte Fredrik. VAD ÄR DET FÖR FEL?!?! gastade jag i luren. Han sa bara, helt trött, "men vänta ett tag så kommer det väl nån. JAG SOVER!"
Då blev jag bara mer irriterad, inte helt nöjd med svaret kan jag lova. Jag väntade lite till, men tog tillslut en bakväg och mötte såklart följebilen... Att man inte bara kan hejda sig i 5 minuter till... Men struntsamma! Nu är jag iaf hemma o ligger i sängen. Kan lova att jag INTE tänker åka mer genom centrum innan vägen är färdig. Undrar hur det blir imorgonbitti??? Måste jag vänta på följebilen utanför garageuppfarten? Vi bor ju på mainstreet liksom, mitt på vägen dom asfalterar.
Vad händer om jag får möte? Kanske jag måste BACKA hela vägen hem igen... Pinsamt :/
Äsch! Dom kanske är färdiga imorgonbitti.
Nu ska jag somna in, i dimman av asfaltsdoft som ligger tät över hela samhället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar