Sidor

måndag 13 augusti 2012

Bröllop!

Här kommer det på pränt då, lördagens festligheter...

Då Fredrik väldigt ofta är stationerad i Märsta och Sigtuna på jobb, så har han lärt känna en familj i Sigtuna väldigt bra, han äter väl ungefär alla dagar han är i krokarna på deras ställe Valvet.
Så en dag i våras kom inbjudan till den yngste broderns bröllop.
Ett äkta syrianskt bröllop, det har man ju bara sett på tv liksom... Själv har jag dessutom bara sett reklamen.
Gulp!
(Ursäkta de kassa bilderna, hyr inte in mig som bröllopsfotograf)
Som tur var började det klockan 18, jag jobbade ju till 17.15. Superstress....
Lockade håret på lunchen och satte väl upp med hårnålar och 5kg spray. Blev lite stel i nacken resten av dagen ;)
Efter stängningen var det bara att kuta upp, byta om o sminka på lite. Shit!!! Tog rougeborsten till pudret!
Fick en härlig, lite rödbrun ton i hela fejset... Sönderstressad! På med puder över alltihop utom där jag ville ha rouge. Vet inte riktigt hur jag såg ut, men Fredrik sa att det inte såg så konstigt ut, typ väldigt brun precis i ansiktet.
Men vi kom i tid till kyrkan i Märsta iaf.
Alla stod samlade utanför och hjälp vad alla var tjusiga. Det var håruppsättningar hit och flådiga smycken dit och kläderna sen! Det var riktig galafeeling.
Själv hade jag på mig en klänning i gammelrosa/lila/ljung-färg, bruna skor med tantklack och en matchande sjal, som tur var är det lite skimmer i sjalen iallafall... För övrigt samma klänning jag haft på 2 andra bröllop. Kändes dessutom liiiite mer, vad ska jag säga, figurnära i år. Typiskt! Men jag är ju inte direkt en klänningsmänniska och blev väl lite snål och lat och kände inte för att köpa en ny....
Det kanske jag ångrade lite där på kyrkbacken ;)
Vigseln varade i kanske 30 minuter, förstod inte ett jota, men det var fint och spännande.
Sen var det då dags för festen.
Den hölls i lokalen intill kyrkan.
Och HJÄLP vilken mottagning!!!
Urgod mat, mat, mat, drycken på bordet fylldes på hela tiden och dans. Det dansades nästan hela tiden. Det var så härligt hela kvällen, och trots att jag hade stora äran att köra, så hade jag sjukt kul hela kvällen. T o m att jag hängde på Kina en sväng på dansgolvet. Men hon insåg nog snabbt att jag är ett hopplöst fall Hahaha!!!!
Strax efter ett åkte vi hem, precis när desserten började göras färdig för servering. Jag hade ju suttit och längtat lite efter just efterrätten, eftersom hela kvällens mat var så ruskigt god, så fattade jag ju att desserten bara mååååste vara fantastisk!
Men jag skulle ju upp till jobbet igår och det var ju en bit att åka hem så det var lagom.
Verkligen ett minne för livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar