Sidor

onsdag 27 mars 2013

Fix o trix!

Var på stan med mormor igår. Det var härligt! Fint väder också och vi gick och fikade och lunchade o kollade i affärer. Jag var ju på lite taveljakt och fick ihop en del. Ser genast lite mer ombonat ut.
På Myrra hittade jag en fjärilstavla med lagom sliten ram, Superfin! 199 spänn, helt ok pris. På Ikea hittade jag också på lite fina ramar och kort att stoppa i. Ville ju ha lite blandat på kråkväggen. Så nu är jag på god väg med fåtöljväggen. Saknas en lampa och lite småfix, men det kommer väl.
Sen ville jag ju ha en lite större tavla bredvid tvn, bakom golvkandelabern. Jag hittade en tjusig ram och mormor hittade ett blad med fina blommor. Tyvärr bar det jättekonstigt format på bladet/planschen. Men det visade sig att det var såna där klistermärken.
Så då tog jag helt sonika och klistrade fast lite blommor i tavlan. Vart inte så tokigt! ;)
Köpte en mugg på "Öster om ån" också. Rymmer säkert en halvliter. Minst. Superfin! Men kanske jag borde köpt en från paradisverkstan istället, fast man kan ju ha fler muggar. Så är det faktiskt.
Nej nu måste jag skynda mig att sprattla loss i tvättstugan. Ska lämna in bilen på oljebyte. Så då får man gå upp i ottan. Vad gör man inte för sin kära sambo...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar