Sidor

tisdag 7 maj 2013

Lite mys på ballen...

...eller altanen som det heter.
Idag har jag varit ledig och kom i ett riktigt pysselmode.
Började med att ta sticklingar av pelargonerna. Dom ser dock lite småtrötta ut för tillfället.
Sen fick jag för mig att jag vill ha massa örter som doftar gott och så är det ju lyxigt att bara ta ett knippe när man lagar mat. Inträffar ju inte direkt superofta, men iallafall.
Åkte till Tuna trädgård och köpte timjan, citrontimjan, basilika, CHOKLADMYNTA(?!?!?!), oregano, rosmarin och sist men inte minst persilja. Persilja har jag hört ska vara så sjukt nyttigt så det tänker jag köra i råsaftcentrifugen och dricka när den växt till sig. För allt det betalade jag 176 spänn. Var inte det billigt?!?! Jag känner mig grymt nöjd!
Det var så skönt att pyssla med plantorna, riktigt balsam för själen.
Sen kom min gungstol hem från Nysätra. Så då fixade jag till det hörnet också. Gissa om jag ska hänga i det där hörnet i sommar... Jag är ju inte riktigt klar med gungisen, men jag struntar i det så länge. Kan fixa det på semestern eller nåt.
Nej nu är det dags att laga middag till karln. Och mig själv såklart ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar