Sidor

tisdag 22 april 2014

Hej melasma och tvättgalen sambo...

Ledig idag. Det var underbart!!! Klev upp vid 7, tvättade 2 maskiner och bakade kolasnittar till vår sjukskrivna stackare Camilla. Hann med att sitta en timme i solen på altanen innan jag drog o hälsade på Fia i Enköping. Sminkar mig som vanligt och vad skådar mitt högra öga?!?! MELASMA!!! Ja nu var det ju Fia som fick tala om vad det var, men jag har då alltså blivit helt fläckig i nyllet. Jaja, det gör väl inget då... Det är ju inte direkt som att jag på något sätt hade ett snyggt fejs innan så skitesamma! Men vad dumt att jag inte kollat upp det där... Jag googlar ju allt möjligt och omöjligt om graviditet så det var ju lustigt att jag hade sån dålig koll på gravidhormoner och sol i fejset... Så resten av sommaren får helt enkelt spenderas med solskydd 50 i nyllet. Vilket ändå är bra. Jättebra.
Annars så ligger jag i soffan o funderar starkt på att gå o lägga mig.
Är så trött, all frisk luft idag var väl helt överväldigande för mina sinnen. Nu kom Fredrik hem precis, han är väl också uppe på övertid kan jag tycka. Lite uppspelt, han har varit hos Petsson o tvättat min bil. Snyggt!! Men hur ofta ska man tvätta bilen egentligen... Jaja! Nu kan han lägga sig med ett leende på läpparna. Han är så glad att den kanske kommer få vara ren ett tag nu också, det ska ju vara uppehåll.
Hahaha! Vad härligt!
Förresten!
Cattis, självklart säger jag till om det blir loppis i tvättstugan ;) men den där loppisen ni funderar på skulle ju va kul att gå på, men då jobbar man ju. Typiskt!! (Krångligt att svara i kommentarsfältet ;))

1 kommentar:

  1. Snällis, längtar efter kolasnittar och hembesök

    Välkommen i morgon !

    /Camilla

    SvaraRadera