Sidor

lördag 12 april 2014

Ledig idag?

I helgen är det ledigt på E45:an. Som vanligt hög tid att fixa lilla rummet, men då kom pappa och Sandra och Petri på besök. Som en bonus kom även morsan och Elias. Tur att insta finns så jag fick någon timmes varsel... Så förutom att fixa fika o mat hela dagen typ, så kände jag för att vi skulle ut på nåt äventyr. Men vad finns det för äventyr här i krokarna?? Så vi drog till Biskops Arnö och kollade in den 600-åriga eken. Wow!!! ;)
Eftersom ingen av oss vuxna hade kroppshydda för att komma upp o kolla in i trädstammen så försökte vi få upp Elias. Det gick efter ett tag, när både mamma (farmor till Elias) och Fredrik visat att dom faktiskt inte kunde trycka sig in. Han fick knäppa lite kort (ja inte vart vi nåt klokare av dom) o visa oss. Sen hade han nog kunnat stanna kvar där uppe hela dagen. Tydligen riktigt intressant...
Tillslut var vi tvungna att åka hem o laga mat, vi stannade till hos Petsson.
Dagens höjdpunkt: Fredrik tog med Elias i en av Petssons traktorer.
Den var så stor så han kunde stå rätt upp i däcken. Kul att han inte har så höga krav på underhållning gossebarnet... Men vi får nog se till att ha lite utflyktsmål på lager när dom kommer igen. Vad finns det för sevärdheter här egentligen? Jag får börja forska i det, har ju bott här några år nu.
Nej nu är jag så trött så trött så jag måste nog lägga mig.
Lördagens minus: inget fix i lilla rummet. Lördagens plus: fick träffa rätt så många från min familj och vi tog bra vara på dagen med mycket uteaktivitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar