Sidor

måndag 28 april 2014

Veckouppdatering...

Nu är vi alltså i vecka 32. 61 dagar till beräknad förlossning. Nu går det undan!
Att magen växer så det knakar märks, stenhård åt alla håll o kanter och dessutom säger ALLA att den växt väldigt mycket senaste veckan. Jag känner inte direkt nån skillnad, känner mig exakt lika stånkig som jag gjort de senaste månaderna. Hahaha! Vågar jag ens väga mig? Tror jag skiter i det tills på fredag när vi ska till bm ;)
På onsdag ska vi på föräldrarutbildning. Mysigt! Undrar vad det är för folk som kommer...
Tipset nedan om gravidpenning och att fråga barnmorskan om det verkar ju komma liiiite sent...
Barnmorskan rekommenderade redan vid inskrivningen att ansöka, för det kan ta sån sjukt lång tid att få det beviljat osv. Fast för mig gick det på drygt en vecka. Så det var ju skönt. När jag väl skickat in den alltså. Jag är förvånad över hur bra jag tycker försäkringskassan är. Jag har aldrig tidigare haft med dom att göra, så när jag blev sjukskriven i vintras började jag nästan grina för att det gick så lätt och snabbt. Jag har väl faktiskt mest hört skit om den där fk. Konstigt!
Så hoppas jag har samma tur med föräldrapenningen när det är dags för den. Hittills har dom handläggare jag fått pratat med varit GULD!
Annars så tror jag väl min täppta näsa vandrat ned och delat med sig till halsen. Kraxkrax!!
Tur att det blir bättre när man vaknar till.
Nej, dags att kliva upp o laga gröt och planera in lite frukt o grönt i kosten. Så att den väntande massiva viktökningen inte bara beror på att jag bara proppar i mig godsaker... Men nåt jag verkligen gillar är kycklingsallad med pasta. Det har jag gjort några stycken den senaste tiden. Smarrigt!! Hoppar över bladsalladen och tar bara såna goda saker: tomat, gurka, paprika och sockerärtor. Blir ju kanonis! ICAs salladsost, SJUKT GOOOOD, olivolja och en übergod balsamico. Gott och mättande. Nu kurrar det ordentligt i magen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar