Sidor

torsdag 3 april 2014

Tidig morgon...

Visserligen har jag hamnat i en plats i livet där jag inte kan sova längre än till 6 på morgonen, men jag brukar inte vara pigg för det. Så idag blev jag väldigt nöjd när jag tog mig i kragen och klev upp efter 2 avsnitt hem till gården. Tog tag i dom där sista 3 ledsna bananerna och gjorde banankaka. Min fasters recept. Riktigt gott!!!jag har gjort några nu, Fredrik gillar att ha i frysen... (Skyller på honom)
Jag hoppar över både kakao och nötter. Bara för att det blir väldigt gott utan. Sen gör jag bara en sats och delar ändå upp i 2 formar. För annars tycker jag det blir för mycket smet i formarna... Så måste jag slänga (eller kanske käka lite för mycket) smeten som blir över.
Varför är det så gott med smet???
Precis när jag skickat in kakorna i ugnen fick jag reda på att bossen fått ryggskott, så då började jag tidigare. Fast jag hann med att sy upp Fredriks brallor innan. Alltså vad var det i juicen imorse? Blixten!! Så nu sitter jag här i lunchrummet och känner mig nöjd över morgonens husmorsbravader och mumsar banankaka. Bäst att röra lite på fläsket snart, för jag skulle nog kunna somna vilket ögonblick som helst... Och vi som ska ut o käka efter jobbet. På Aalto. Det ska bli kul!! Och gott!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar