Sidor

onsdag 20 augusti 2014

7 veckorsdagen!

Dagen firades med ett besök hos BVC. Lilleman har fortsatt stadig spikrak kurva UPP. 4,7 kg och 55 cm lång. Inte konstigt det börjar bli trångt på amningskudden... ;) 2 kvällar/nätter i rad har han dessutom sovit 5 timmar på raken. Jag kan inte tro det är sant!!! Så då har jag sovit 3 och 4 timmar i ett svep, fantastiskt!! Tom i sängen inatt. Tänk om han kan börja sova i vaggan...? Vet inte om jag orkar chansa. Och det är ju mysigt att sova i sängen. Men en större säng, det är verkligen ett måste!!! Herregud, jag vaknar väl på golvet en vacker dag. Oftast sover jag ju ändå i soffan, men är det dags för såna här nya sovrutiner kommer det nig vara svårt att hålla sig ifrån sängen. Fredrik kanske kan ta soffan i sju veckor nu...? Nä, nu är klockan 05.00 lilleman har somnat med tutten i munnen och jag undrar hur jag ska göra nu... Krångla mig in i sängen (ja det är ett väldigt bökande att få av sig amningskudden och hoppa ur soffan utan att han vaknar) eller försöka somna ett tag här i soffhörnet... Idag ska vi fixa pysventil till det stackars gossebarnet också. För trots både magdroppar o minifom så är han sååå besvärlig i magen. Och självklart mest när han ska sova. Det är så synd om honom!!! Så Kicki sa att vi kunde testa det då. Bara att köpa det. Känns lite läbbigt bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar